h1

Vad vi tycker om schlagerfestivalen?

mars 8, 2010

ulle går nog igång mer på mellon än vad jag gör (för att inte tala om hur Åse älskar den). Hos oss samlas vi i soffan för att det är ett familjevänligt program (ungarna uppskattar inte Johan Falk eller Helt Hysteriskt). Jag tycker att musiken är rätt kass, det är mellanakterna som är bra tv, och hur det än väljs är det i mina öron alltid fel låt som vinner. Se bara förra året. Malena Ernman ylade (inget konstigt alls) sig till en förstaplats. Caroline af Ugglas kom tvåa. Gissa vilken jag gillade? Året innan det – Charlotte Perrelli och massagestaven fick åka utomlands. Kvar hemma blev Sanna Nielsen. Vilken låt gillade jag? 2007 – The Ark vinner, Andreas Johnson kommer tvåa. Gissa!

Så i år tänker jag hålla på alla som är blonda, alla som är 20 år, alla som har bröder som gör barnprogram, alla som är gay och alla som har grön skinnjacka. Då, kanske då, röstas det fram en vinnare i min smak.

2 kommentarer

  1. Hehe, kul att omnämnas. 🙂

    Jag tycker att Mellon måste göras om! Det är för många deltävlingar och Andra chansen har ingen betydelse egentligen. Ingen låt från andra chansen har hittills (är väl bäst att skriva) vunnit… Bara onödigt utdragande. Nä, fram med färre deltävlingar och så är det fler från varje delfinal som går vidare. Den här mångfalden av låttyper urvattnar oxå tycker jag. Varför låta rap-låtar vara med egentligen när alla vet att de inte kommer vinna i ett schlagerland som Sverige…


  2. Har inte sett så mycket iår, konstigt för att jag är en SchlagerBög 🙂 Men det lilla jag har sett har ju varit fruktansvärt dåligt, skämskudde fram!

    kram



Lämna en kommentar