h1

Packning pågår

juli 8, 2010

Vi åker snart på semester. Tillsammans! Det var ungefär hundra år sedan jag hade semester. I alla fall sådan normalsvenssonsemester. Jag ser fram emot nästan två veckors ledighet. Jag ser så fram emot det att jag antagligen kommer bli sjuk. Nån segdragen förkylning med taggtråd i halsen och grönt rinn i näsan. Och så kommer jag säkert få feber. Jag kommer ligga i husvagnen och suga på mitt sega snor med pannan insvept i isbitar för att hålla nere tempen. Och utanför kommer det väl regna konstant i två veckor? Regn och hagel. Och rekordåska. Översvämningar! Jag kommer översvämmas av snor, vatten och lera.

Men vad gör väl det? Jag ska ha semester!

Hälsningar från den eviga optimisten, pessimisten, optimisten

3 kommentarer

  1. Vad härligt med två långa veckor tillsammans. Har ni bestämt vartåt ni åker någonstans?


  2. Skulle kunna tro att du e hypokondriker männska 😉
    Njut av tillvaron tillsammans och under tiden ser vi (jag & Stefan) till att Sverige rullar 😦

    När jag blir stor ska jag bli?…..usch, jag vet inte. Men utbildningen är receptionist/kundtjänstmedarbetare!


  3. Troligtvis har du haft fint väder i alla fall!
    Kan inte bli mycket mer sommarväder än större delen av Sverige haft nu…
    Så mysigt att ha egen familj att åka iväg i vagnen tillsammans med!
    Kan kännas lite lonely att alltid åka själv med husvagnen, även om det blir fritt från konflikter 😉
    Har själv turnerat runt med mysig skärgårdscamping längs Östgötakusten…
    Hälsar / Bosse (BoUte)



Lämna en kommentar