h1

Berätta en rolig historia om något som hänt på ditt jobb.

mars 9, 2010

ulles sista ”fråga” har jag inget svar på. Skulle någon påminna mig om något roligt som har hänt så skulle jag skratta igenkännande men så här på kommando kan jag inte komma på en enda rolig händelse. Jag skrattar i och för sig ofta om dagarna, både åt mig själv och åt andra men varför? Jag gissar att ulle har en riktigt bra historia att dela med sig av. Jag däremot smiter undan med en annan sorts rolig historia.

Skillnaden mellan fängelse och jobb
I fängelse: Spenderar du största delen av tiden i en cell 3×4 m
På jobbet: Spenderar du största delen av tiden i ett rum 3×2 m

I fängelse: Får du tre mål mat om dagen
På jobbet: Får du rast för ett mål mat om dagen och det får du betala själv

I fängelse: Får du förkortat straff för gott uppförande
På jobbet: Blir du belönad för gott uppförande med mera arbete

I fängelse: Vakterna låser och låser upp alla dörrarna för dig
På jobbet: Du får själv bära runt på ett kort och själv låsa upp alla dörrar

I fängelse: Kan du titta på TV och spela spel
På jobbet: Får du sparken om du tittar på TV och spelar spel

I fängelse: Har du din egen toalett
På jobbet: Måste du dela toalett med någon idiot som pissar på ringen

I fängelse: Får din familj komma på besök
På jobbet: Får du inte ens prata med din familj

I fängelse: Alla kostnader är betalda av skattebetalarna, inget jobb krävs
På jobbet: Du får betala kostnaderna för att ta dig till jobbet, å sen betala skatt för att ge till fångar

I fängelse: Får du stå ut med sadistiska fångvaktare
På jobbet: Kallas dem chefer

PS: ulle, det är dags att skriva nya frågor!

En kommentar

  1. Jag tänker ut bra frågor under dagen!



Lämna en kommentar