h1

Punken lever

mars 23, 2010

Idag var jag nere på stan en sväng. Utanför Hemköp stod, som vanligt, ett gäng tonåringar och väntade på bättre tider. Alla syntes men den som mest stack ut var en kille med stor tuppkam och skinnpaj. På hans jacka stod det, med vit penna skrivet, EBBA GRÖN, KSMB, JADDA JADDA, JADDA JADDA…för en sekund blev jag tveksamt stående och stirrade på honom innan jag vek in bakom och passerade honom. Under den där sekunden hann det flasha förbi ett och annat i mitt minne och under ett fladdrande hjärtslag ville jag söka kontakt och berätta att det var mina gamla favoritband han hade förstört sin jacka med. Tänk om jag hade stämt upp och sjungit några av hans favoritlåtar så här typ 30 år efter att de skrevs? Frågan är vem av oss som hade fått säga ”det är ni som e dom konstiga, det är jag som e normal”.

4 kommentarer

  1. Åh så snajdar du till det lite Thåströmskt på slutet – vilken stjärna du är!!! 🙂


  2. Senast igår skrålade vi gamla Imperietlåtar, jäkligt skoj och nostalgi till 1000!
    Lovar, inte en rad till om s******, till nästa gång iaf 😉


  3. Eftersom jag inte är vidare värst praktisk av mig så såg inte jag såna små detaljer som att mitt drömhus bara har sommarvatten! Enl min man är det ytterst viktigt så jag tror honom, det ÄR en sommarstuga vilket jag inte vill inse riktigt!

    Lena & Tomas hur ekar inte det minsta, de har sålt av en del möbler men där är helt vanligt ljud, jag lovar 🙂


  4. Har förstått att det är fler än jag som inte är alltför noga med mors/farsdag. EN go mamma el papppa kan man ju visa uppskattning när osm helst under året utan att handeln ska gynnas!
    Julens klappar färdiga till alla nära/kära,
    Evas bok 😉



Lämna en kommentar