h1

Min mamma är på besök

september 8, 2010

Som vanligt när jag skriver om min mamma så är det för att hon har gjort nån sådan där  ”min mamma-grej”. Igår innan vi gick och la oss var hon inne i badrummet. När vi byter plats gnider hon nöjt sina händer och säger ”Vad bra att Du har handsprit i badrummet”. Jag funderar en stund och inser sedan att hon har desinfekterat sina händer med min kontaktlinsvätska.

Imorse medan jag står i duschen kommer hon in i badrummet. Hon fixar en stund och säger sedan ”Jag ser inget det är så immigt här inne”. Jag tänker att det är nog inte så konstigt då jag duschar hett och kliver sedan ut ur duschen. Min mamma kommer då in och undrar varför jag har lagt mina glasögon i hennes väska. Eh, det har jag inte utan de glasögon hon har på näsan är de jag tog av mig och la på badrumshyllan innan jag ställde mig i duschen, de hon har i handen är hennes egna som hon inte satte på sig då hon klev ur sängen och gick trappan ned till badrummet. Gissa varför hon upplevde världen som dimmig?

3 kommentarer

  1. Jag har hört så många stories om henne att det vore skoj att träffa henne. 🙂


  2. Ja se morsor, man slutar aldrig att förvånas!
    Egenligen är det ett under att ”vi” blivit så smarta som vi är 😉


  3. Å så strök hon dina underkläder.:-)



Kommentera

