h1

Nästan perfekt

september 15, 2010

Om jag lägger in min önskan så här i riktigt god tid så finns det kanske en större chans att den slår igenom. Alltså – i mitt nästa liv vill jag…

…kunna laga mat som alltid är god, vacker, näringsrik och omväxlande istället för som idag vara samma halvkryddade köttfärssås och spagetti där den enda smakförändringen är om den serveras med gurka eller tomat.

…ha ett hårsvall som påminner om en L’Oreall-reklam istället för det panikuppsatta svintolurv jag har idag.

…ha råd med en pedantisk städerska så att jag själv kan ägna mina dagar åt annat än att dammsuga hundhårsbollar och tvätta barnkläder som hamnar i tvättkorgen efter 10-minuters användning.

…vara en sexvirtuos som alltid är pigg på att prova nya ställningar och platser istället för att somna innan trosorna har kommit i knähöjd.

…umgås med vänner, bjuda på parmiddagar, ordna julfester, vara klassmorsa, hålla låda, stå på barrikaderna istället för att varje kväll torrsurfa mellan Aftonbladet och Facebook.

Okej, jag har visst en down-period just nu. Ge mig någon dag så är jag åter den ödmjuka människa jag brukar vara.

3 kommentarer

  1. Trist att vara perfekt…lite kaos stärker dig <.9

    Eller?????


  2. Äsch då, vi är den vi är!
    Jag gör mitt nästa och räcker inte det så får det vara!

    Ja men visst e de skoj att Stefan fått jobb på hemmaplan, underbart. 2 veckor kvar i Gbg sen jobb här hemma 🙂


  3. Problemet är väl egentligen att det är Stefans pengar jag handlar av, tjänade jag egna vore det enkelt, HANDLAR fritt då.
    Han säger sällan (aldrig) nej men det är mitt samvete (jo jag har ibland) som inte mår så bra av att shoppa för mycket just nu. Jag vill ha ett jobb, en egen inkomst igen!



Lämna en kommentar