h1

Fotbolls-VM

juli 7, 2010

Vi är på sluttampen av fotbolls-VM och ikväll gick Spanien till final. På söndag ska de möta Holland och vi lär bänka oss framför matchen för att heja på.

Helt osökt kom jag då att tänka på när jag själv, i nedre tonåren, spelade fotboll i IFK Östberga. Det var ju några år sedan så jag minns bara att jag spelade match vid ett tillfälle men  jäklar vilken fart jag hade den matchen. Jag dök upp från ingenstans och tåfjuttade in värsta rökaren i mål – eget mål. Tänker jag tillbaks är det nog inte så underligt att jag inte minns när jag spelade fotboll…däremot minns jag väldigt väl tillfällen då jag tränade fotboll. Till exempel minns jag hur vi efter en träning lyckades trycka in hela laget i vår tränares folkabubbla, jag minns också hur jag, på träningsläger i Skevik, drömde att jag föll och vaknade av dunsen då jag landade nedanför våningssängen. Jag kan också klart minnas hur vi på en inneträning lärde oss att svimma på kommando genom att snabbt resa oss från golvet och av en kompis få luften klämd ur lungorna.

Min karriär som fotbollsproffs dog tyvärr den dag jag råkade sparka lilltån i dörrfodret. Jag återhämtade mig aldrig  och efter min konvalescens, på tre dagar, la jag fotbollsskorna på hyllan.

2 kommentarer

  1. Usch, det där med att klämma luften ur lungorna höll på på med under en period också.
    Inte undra på att man är som man är kanske…….


  2. Helt underbart.
    Jag tror fan jag va med på den där matchen. Vet inte vad jag gjorde ??? Men vi vann



Kommentera

