h1

Jag fick visst semester

juli 21, 2008

Okej, jag har annat att göra än att skriva här men för den som har saknat mitt gnäll så kan jag uppdatera lite. Min hälsporre är kvar. Efter att jag hade gått en verkningslös voltaren-kur på 10 dagar så sa min läkare att jag skulle försöka vila foten så mycket som möjligt. Då jag bara skulle jobba två korta pass vecka 29 beordrade han mig att sjukskriva mig dessa pass för att ge foten en chans (Hör någon melodin? ”Give feet a chance” Borde jag bli sjukskriven längre tid och för annan åkomma?) I alla fall….. då det nu visade sig att jag fick sex dagars ledighet på raken så packade vi snabbt husvagnen med det nödvändigaste (för var vilar man sig bättre än i en solstol vid en strand?) och drog iväg. Ja, så här i efterhand kan jag säga att visst har jag mindre ont i foten men det molnar fortfarande och jag antar att jag efter dagens arbete åter kommer ha en värkande fot. Ja ja, det sägs att det går över…. så småningom.

Och hade det inte varit för min onda fots skull så hade jag ju missat att få putta av ett husvagnsekipage från en färja (inte vårt ekipage tack och lov), jag hade missat snubben som är verklighetens Gösta från filmen ”Vi hade i alla fall tur med vädret” (inte min man tack och lov), jag hade missat snutpådraget på campingplatsen som invaderades av fulla ungdomar (inte mina ungdomar tack och lov) och jag hade missat att få en husvagn i fronten på bilen – TVÅ gånger (inte jag som körde framåt tack och lov, han som körde bakåt). Dessutom hade jag missat en del glass och grillad korv. Smärta är av godo!

Kommentera

