h1

Utflykt till Västerås

juli 11, 2008

Igår var vi på IKEA. Som vanligt var det vi åkte dit för att köpa slut och som vanligt kom vi hem med sådant vi inte hade planerat att köpa. Jag hade fått en timmes frist av Majk (ja, han var med – under dödshot). Så länge barnen var i bollhavet så fick jag strosa fritt inne på varuhuset. Min timme började ticka direkt vi passerade den första störten med gula, gigantiska påsar. Vi sneddade genom vardagsrumsdelen, gjorde en snabbdykning in bland hyllor och hyllplan, tvärsade över sovrumsdelen och körde sedan helt fast inne på köksavdelningen. Efter att ha väntat på en ledig säljare, sett på medan hon med pekfingret knappade på sin sega dator och lyssnat på då hon dubbelkollade med lagret så fick vi beskedet att det vi var ute efter var slut…. för tillfället…… det kommer in….. sen.

Jag tänkte sedan döva min sorg, över att kundvagnen fortfarande gapade tom efter att halva varuhuset var avklarat, genom att köpa glas i massor. Fast även här kammade jag noll. Inte ett enda roligt glas i sikte. Det enda jag fick med mig från porslinsavdelningen var nya korkunderlägg till heta kastruller (och hur kul är det?). Inne bland hyllorna får jag däremot höra då två tjejer konverserar över ett par tillbringar. De kommer fram till att ”det är bäst att köpa två på en gång så att de inte blir utan om de skulle skiljas från sina män”. Vilken affärsidé för Kamprad!

När vi efter dryga timmen hämtar ut barnen igen lämnar vi IKEA med en påse full med pryttel. Saker som kan vara bra att ha!

Lämna en kommentar